مواظب شيطان باشيد

 

يكي از فاضلان واستادان حوزه علميه قم كه از ارادتمندان آيه الله كوهستاني است درباره مراقبه و توجه ايشان به نفس خود مي گويد اواخر عمر گران بهاي حضرت آيه الله كوهستاني بود براي تمديد كارت معافيت از مشهد مقد س به بهشهر آمده بودم و از آن جا كه عشق و شوق فراوان به زيارت آن روحاني وارسته داشتم خدمتشان شرفياب شدم گرچه چند سالي كه در رستمكلا محضر استاد بزرگوار حضرت آيةالله ايازي بودم توفيق ملاقاتشان كراراً نصيبمان مي شد و معظم له همديدارشان را زياد سفارش مي كرد اما اين ديدار آخر براي من و امثال بنده بزرگترين درس عملي بود. ايشان در عصر خودش عالمي بود عامل يعني ساده زيستي خاص خود را داشت و متعدي بود مدام يعني در عبادت خستگي ناپذير و در طهارت و تقوا زبان زد خاص و عام بود. در اين سفر ملاقات اقاجان طبق توصيه پزشكان معالج ممنوع بود لذا بنده از طريق آيةالله زاده حضرت حجه الا سلام والمسلمين آقا اسماعيل (دام مجده) كه فرزند صا لح و شايسته شان است به خدمت آن انسان فرزانه رسيدم  در بستر بيماري هم سير وسلوك ويژه اي داشت از ديدني هاي دنيا و شنيدني هاي دنيا دور بود. آن چه مي ديد و مي شنيد از سروش الهي و همايش اخروي بود.در اين ميان آن چه مشخص بود زبان گويا در ذ كر و ياد محبوبش در دل بود. قران تلاوت مي كرد و هنگامي كه به آيات انداز و تخويف مي رسيد ناله اش بلند مي شد و سخت مي گريست. در همان حال معنا و معنويت از ايشان نصيحت و پندي را درخواست كردم. آن بزرگ مرد فرمود: مواظب شيطان باشيد كه براي فريب دادن هر انساني آماده است فعلا عمري را سپري كردم و براي بقا در دنيا ديگر وقتي ندارم. آفتاب لب بامم تذكره امضا شد و اثاثيه و توشه را جمع كردم فقط منتظر قافله ام كه با كاروان آخرت همراه باشم با اين حال شيطان مي خواهد مرا وسوسه نمايد... صداي گريه آن راد مرد توحيد بلند شد. ايشان درس را به تمام معنا القا فرمودند دست آن عالم رباني را بوسيدم و مرخص شدم اما چند روزي نگذشت كه حوزه علميه مشهد در ماتم و تشييع جنازه آن عالم عامل عزادار و حضرت ثامن الحجج (عليه التحيات والثنا) مهمان عزيزي را پذيرا گرديد.
 
 

 


موضوعات مرتبط: حکایات مفید ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 9 مرداد 1393برچسب:شیطان,مواضبت,انصارالمهدی,امام زمان, | 16:22 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |


موضوعات مرتبط: تصاویرمذهبی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:شیخ رجبعلی خیاط,تصاویرمذهبی, | 16:34 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |


موضوعات مرتبط: تصاویرمذهبی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:امام باقر,تصاویرمذهبی,تصاویرمتن دارمذهبی,حدیث,توکل,انصارالمهدی, | 16:27 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |

اگر جامعه انسانی شرایط و قابلیت قیام و انقلاب بزرگ و الهی حضرت مهدی (علیه السلام) را داشت، حضرت مهدی (علیه السلام) غیبت نمی‌کردند و برطرف شدن غیبت ایشان و ظهور نیز وابسته به آمادگی جامعه انسانی، به طور عام و جامعه شیعی، به طور خاص است. چنان چه وقتی حمران از امام باقر (علیه السلام) درباره زمان فرارسیدن امر [ظهور] سوال می‌کند، ایشان در قالب یک حکایت تمثیلی، مساله وابستگی «ظهور» به آمادگی جامعه انسانی را تشریح می‌کند.

 

در واقع برای آماده شدن زمینه آن قیام الهی، جامعه بشری ناگزیر از حرکت به سوی حق‏طلبی است و باید در منش و روحیه خویش تغییر ایجاد کند تا زمینه استقبال از یک رهبر آسمانی و درک حجت الهی فراهم شود.


موضوعات مرتبط: مطالب تازه درموردامام زمان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:امام زمان,گرگ صفتان,قوچ صفتان,موانع,راه,رسیدن,ظهور,امام زمان,, | 16:15 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |

کوچه هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را میدهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه میرسیم!

نکند عکس شهدا را ببینیم و عکس آنها عمل کنیم...

 


موضوعات مرتبط: تصاویرمذهبی ، شهدا ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب: عکس شهدا, شهید, عکس شهید, شهدا, عکس شهدا را میبینیم و عکس شهدا عمل میکنیم, | 15:40 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |

خروج دجال,نام دجال,مکان خروج دجال

نام دجال
یکی از نشانه هایی که درباره آن، مطالب زیادی مطرح شده و جزء علائم غیرحتمی است، خروج دجال است. آنچه در توصیف دجال معروف است، این است که وی مردی است کافر (برعکس سفیانی که ادعای مسلمانی می کند و ذکر یارب یارب می گوید و...) یک چشم بیشتر ندارد، آن هم در پیشانی اش واقع شده و مانند ستاره ای می درخشد.

عده ای می گویند: نام دجال "صائد ابن صید"یا "ابن صیاد" است؛ و برخی مخالف رأی ایشان را گفته اند. (1)

 خروج دجال
در روایات متعددی بر گریز ناپذیر بودن خروج دجال، به عنوان یکی از رویدادهای آخرالزمان، تأکید شده است. امام علی (علیه السلام) در روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل می کند: پیش از ساعت (قیامت) ده رویداد گریز ناپذیر است؛ خروج سفیانی، خروج دجال، و.... (2)


موضوعات مرتبط: تازه های متفرقه دینی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:خروج,دجال,امماده,, | 6:58 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |

آتش جهنم,بسم الله الرحمن الرحیم,فضیلت بسم الله الرحمن الرحیم,ثواب بسم الله الرحمن الرحیم

یكی از آیات مباركی كه مكرراً در قرآن استفاده شده و 114 بار در قرآن آمده و تكرار شده است آیه بسم الله الرحمن الرحیم می باشد، و البته به فتوای علمای امامیه هم این است كه در سُور قرآن، جزء سوره هست.

لذا اگر در نماز واجب شرط می‌دانند كه بعد از حمد یك سوره‌ی كامل خوانده شود، می‌گویند: حتماً باید «بسم الله الرحمن الرحیم»  هم تكرار شود.

روایاتی تأكید و فضیلت بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) فرمودند :«بسم الله الرحمن الرحیم» به اسم اعظم الهی از سیاهی چشم، به سپیدی چشم نزدیك‌تر است.

می‌دانید سیاهی چشم، در قلب سپیدی چشم است. یعنی اگر كسی بتواند به این آیه و مقام این راه پیدا كند، گویا در متن اسم اعظم الهی قرار می‌گیرد و می‌تواند از این اسم اعظم استفاده كند.


موضوعات مرتبط: تازه های داروخانه معنوی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:ذکر,خاموش کردن,اتش,جهنم,دکری که اتش جهنم راخاموش میکند,انصارالمهدی, | 6:53 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |

faraj.Www.Shabhayetanhayi.ir

مولای من ،

 

کوچه های شهر بوی غربت گرفته خانه هایمان دیگر توان استقامت ندارند

 

زمینیان به ستوه آمده اند روزها به بیقراری مبدل شده و زمان ،

 

 خواهان ایستادن است

 

مولای من ،

 

دنیا رنگ سیاهی گرفته مولا جان ، جواب قلب خسته ام را چه بدهم؟

 

 

به چه زبانی باید درد دلم را با تو بگوییم؟

 

 

می دانم که می آیی و من به امید آمدنت با سکوت ،

 

 

دست به آسمان خدا بلند میکنم و میگویم :

 

 

اللهم عجل لولیک الفرج

لاينر هاي اختصاصي وب سايت بزرگ شبهاي تنهايي

 

faraj.Www.Shabhayetanhayi.ir


موضوعات مرتبط: مطالب تازه درموردامام زمان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:انتظار,دویدن,ایستادن,تبیان,بیتوتیه,ورزش3,مهدی موعود,, | 1:28 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |


موضوعات مرتبط: تصاویرمذهبی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, | 18:51 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |

روزی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) از او پرسید: ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی، آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟
عزارییل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت:

1- روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن یک کشتی را در هم شکست همه سر نشینان کشتی غرق شدند، تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج ملایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شد و پسری از وی متولد شد، من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم، دلم به حال آن پسر سوخت.
2- هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود پرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کرد و خروارها طلا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود. وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد، هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم، آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد.
در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) رسید و گفت ای محمد! خدایت سلام می رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به آدمیان مهلت می دهیم و لی آنها را رها نمی کنیم


موضوعات مرتبط: حکایات مفید ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:عزرائیل,دلش,سوخت,دونفر, | 18:43 | نویسنده : محمدامین اسکندری ومهزیاراسکندری |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.